Berlinale 2017 - Das European Film Forum von Creative Europe MEDIA

13. Februar ab 9.30 Uhr im Ritz Carlton in Berlin


Beim European Film Forum von Creative Europe MEDIA, Ritz Carlton (c) Creative Europe MEDIA Hamburg
Beim European Film Forum von Creative Europe MEDIA, Ritz Carlton (c) Creative Europe MEDIA Hamburg

"Big Data, Bigger Audience?!" Zentrales Thema bei der Berlinale-Ausgabe des European Film Forum am Berlinale-Montag, den 13. Februar ab 9.30 im Ritz Carlton, ist die Frage, wie europäische Film von neuen Technologien profitieren können. Eine Keynote von Roberto Viola, Direktor der DG Connect, ein Impulsreferat von Dirk Hofmann, Gründer der Agentur Kreait, sowie Paneldiskussionen gehen dieser und anderen Fragen auf den Grund. Auf dem Podium unter anderem: Elena Neira, La otra pantalla, mit einer Netflix Case Study, und Andreas Wildfang, EZY Media, zur Verwendung von automatisierten Tools in der Filmindustrie. Am Nachmittag geht es um "Die Verbindung von Film, Demokratie und Technologie": Vertreter von IDFA und EDN sprechen über "Documentaries in the age of post-truth". Weitere Themen sind "Frauen in der Filmindustrie" sowie "AR/VR und Interaktive Inhalte".


Termin:
13. Februar 2017 von 9.30 bis 13.00 Uhr und von 14.30 bis 18.00 Uhr, Hotel Ritz Carlton, Potsdamer Platz
Der Tag endet mit dem MEDIA Networking Drink. Die Teilnahme am European Film Forum ist kostenfrei, ein Anmeldung ist nicht erforderlich.

European Film Forum Berlin 2017 - Das Programm

Big data, bigger audience? How European works may profit from technology

09:30 - 09:50 Uhr Keynote Speech on Promoting the use of data and automated tools for European Audiovisual works, Roberto Viola, Director-General, DG CONNECT, European Commission
09:50 - 10:10 Uhr Impulse by Dirk Hofmann, Founder & Managing Partner, Kreait, Q & A
10:10 - 11:15 Uhr Panel 1: Big data as a driver of the AV industry, Sarah Lewthwaite, Strategic Partnerships Director, Movio, Tom van Laer, Senior Lecturer, Cass Business School, City University of London, Oscar Sharp, Filmmaker and Producer, Therefore Films; Q & A
11:15 - 11:35 Uhr Coffee break
11:35 - 11:45 Uhr Input by Elena Neira, Consultant and Owner, La otra pantalla, on Data management in audiovisual business: Netflix as a case study
11:45 - 12:50 Uhr Panel 2: How can the audiovisual sector benefit from automated tools? Paul Avril, Advisor on European affairs at Conseil supérieur de l'audiovisuel France, Andreas Wildfang, Executive Director and Co-Owner, EYZ Media GmbH, Dimitrios Mitsinikos, Co-Founder & Director, Gower Street Analytics; Q & A
12:50 - 13:00 Uhr Closing remarks by Giuseppe Abbamonte, Directorate I Media, DG CNECT
13:00 - 14:30 Uhr Networking lunch

Creative Europe MEDIA showcases - Spotlight on uniting film, democracy and technology

14:30 - 14:40 Uhr Welcome by Roberto Viola, Director-General, DG CONNECT, European Commission
14.40 - 14.50 Uhr Introduction and scene-setting by: Brian Holmes, Director, Education, Culture and Audiovisual Executive Agency (EACEA)
14:50 - 15:30 Uhr Session 1: Documentaries in the age of post-truth, Barbara Visser, Artistic Director, IDFA, Friedrich Moser, Director, EDN member
15:30 - 16:10 Uhr Session 2: Do documentaries travel better than fiction? Daniela Elstner, Managing Director, Doc & Film International, Gunnar Dedio, Founder, Looks Film & Tv, Signe Byrge Sørensen, Founder, Final Cut for Real
16:10 - 16:30 Uhr Coffee break
16:30 - 17:10 Uhr Session 3: Women in film: another approach to co-productions, Ada Solomon, Founder, Hi Film, Leontine Petit, Founder, Lemming Film, Riina Sildos, Founder, Amrion Productions
17:10 - 17:50 Uhr Session 4: Creativity meets technology: AR/VR and interactive content, Astrid Kahmke, Head of VR Accelerator Europe, Michel Reilhac, Head of Studies for Venice Biennale College Cinema & VR Head of Submarine Channel
17:50 - 18:00 Uhr Closing remarks by Harald Trettenbrein, Head of Unit MEDIA, Education Audiovisual and Culture Executive Agency
18:00 - 19:00 Uhr Creative Europe Networking Drinks